Hei!
Heti ensi alkuun, jos joku nettinickini tunteva lukee tämän viestin: Minulla ei ole tatuointeja enkä ainakaan lähitulevaisuudessa ole hankkimassakaan sellaisia.
Sen sijaan teen ystäväni kanssa tarinaa, jossa eräässä vaiheessa puhutaan tatuoinneista. Jupinan realistisuuden takaamiseksi haluaisin kysellä muutamia asioita tatuoinneista ja niiden tekemisestä. Innokkaita vastaajia? Ready, steady, go!
1. Mitä eri värejä tatuoinneissa voi käyttää? Voiko väri olla merkittävästi vaaleampi kuin tatuoidun oma iho? Esimerkkitapauksessa hyvin tummaihoisella hahmolla on vaaleahkonkeltainen tatuointi. Olen kyllä joskus lukenut valkoisista tatuoinneista, mutta onko mitään tietoa, miten tummaihoiselle nakuteltu vaalea tatuointi näkyy?
2. Miten kauan esimerkiksi tavallisen postimerkin kokoisen yksivärisen tatuoinnin tekeminen vie koneella? Entä käsin? (Tarinassa eletään yhdessä kohtauksessa aikaa ennen tatuointikoneet.)
3. Miten tatuointeja pitää "huoltaa" vuosien saatossa? Olen kuullut esimerkiksi uudelleenvärjäämisistä sun muista. Onko se totta, ettei tatuoitua pintaa saa hirveästi hipelöidä juuri tatuoimisen jälkeen?
4. Olen kuullut jostain, ettei tatuointien tekoa kasvoihin suositella. Jos miinustetaan ulkonäölliset syyt, niin mitä haittoja kasvoissa olevissa tatuoinneissa on?
5. Jos tiedätte hyviä linkkejä kysymyksiini liittyen, otan niitä ilomielin vastaan

Kiitos etukäteen tiedoista :3