Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

211 viestiä 69 aihetta- kirjoittanut 250 jäsentä - Uusin jäsen: Random23

Toukokuu 21, 2012, 01:11:47
www.tatuointi.org - forumtatuoinnit / lävistyksettatuoinnit / tattoosAihe: Kuka kertois?
Sivuja: [1]   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuka kertois?  (Luettu 1796 kertaa)
oldschooljohn
Newbie
*
Poissa Poissa

« : Elokuu 27, 2009, 19:31:20 »

Jep olen aloitteleva tatuoija harrastaja ja rekkasin itteni tänne pari päivää sitten.
Olen vähän pettynyt siihen että täältä ei oikeen tunnu saavan vastauksia niihin kysymyksiin mitkä askarruttaa. monet kyllä kyselevät samoja mitä minä mietin mutta harvat vastaavat.

lähinnä kiinnostaa tietää tosta koneen virittämisestä. muuntaja/kone millaset tehot hyvät linjaukseen/väritykseen vai onko ihan korvakuulohommaa ja kokemuksen kautta??

Sitten noista neuloista tiedän et round linjaukseen ja shader väritykseen mut entä noi M ja Flat merkityt neulat mihin niiden tarkoitus??

Sitten kun tehdään varjostuksia perus B&G tatskaan niin ohennetaanko musta väri jollain vai miten tapahtuu.

Olisin tyytyväinen reiluista vastauksista vaikka kysymykset onkin homman osaavan mielestä tyhmiä mutta kuka ny olis seppä syntyessään.

Netistä ja kirjastostakaan ei hirveesti oo apua ollut.
tallennettu
coolio
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #1 : Syyskuu 01, 2009, 13:47:51 »

Kannattaa kattoo you tubesta kaikki mahdollinen..ja imuttaa torrenteilla kaikki mitä löytyy..
tallennettu
Dreamcatcher
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : Syyskuu 18, 2009, 11:54:22 »

Suosittelen menemään johonkin liikkeeseen kyselemään ja sopia jos vaikka voisivat ihan käytännössä auttaa koneen säätämisessä. Itse tilasin koneen n.kolme kuukautta sitten ja vietin pari tuntia Tampereen Putkassa kyselemässä juurikin samoista asioista. Ammattilaisen kanssa säädettiin kone kohdalleen ja höpötettiin tekniikasta..

Itse käytän RL5 linjaukseen ja 7M1 varjoihin ja väritykseen. Toi varjostus/väritys neula kannattaa tietenkin valita vähän kuvan koon mukaan.. Jos isoo kuvaa varjostaa kapealla neulalla niin eihän siitä hyvää jälkee tuu.. (koitappa värittää seinä mustaks tussilla) Virnistää

Varjostuksien tekoon käytän samaa väriä kun linjoihinkin ohentaen (tislattuun) veteen..
Vaaleisiin varjoihin pieneen kuppiin 1 tippa mustetta ja loput vettä, vähän tummempiin 2 tippaa jne.. (Muista puhdistaa tippi vaaleampiin varjoihin siirryttäessä vaikka upottamalla tippi veteen ja pitämällä pedaali pohjassa kunnes suurimmat musteet on lähteny)

Ja saahan ihan varjostuksiin tarkotteua mustettakin tilattua.

Toivottavasti näistä ois jotain apuja!!
tallennettu
oldschooljohn
Newbie
*
Poissa Poissa

« Vastaus #3 : Syyskuu 18, 2009, 14:39:15 »

Kiitti paljon vinkeistä varsinkin tohon varjostukseen liittyen!
Hienoa oonkin odottanut että joku vastais tähän!

Joo eli oon nyt aika hyvin oppinut ton koneen säätämisen ihan nettiä tutkimalla ja asiaan perehtymällä viettäen koneen kanssa pitkiä aikoja ja vaihtamalla koneisiin asian mukaiset etujouset eli siltä osin homma alkaa olee hanskassa.

Nyt sitten tuli eilen tehtyä ensimmäinen leima omaan jalkaan tohon polven viereen.
Tein sellasen peruskallon missä on taustalla keltapunaiset liekit ja onnistui yli odotusten kun kyseessä kumminkin ensimmäinen iholle tehty.
Ääriviivoissa olisi voinut onnistua paremminkin kun jännitys ja kipu laittoi sen verran käden tärisemään että ei saanu ihan suoria viivoja tehtyä mut onneks kuva on sellanen et ei paljon haittaa.

joo oon löytänyt tosta varjostukseen liittyen jotain tietoa mut epäselvää ollut just toi et laimennetaanko se veteen vai mihin eli vastauksesta oli suuri apu!

tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
Tulostusversio
www.tatuointi.org - forumtatuoinnit / lävistyksettatuoinnit / tattoosAihe: Kuka kertois?
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic